Czy dodawać cennik na stronę internetową?
Czy cennik usług na stronie internetowej jest konieczny?
Czy tworząc stronę internetową i przygotowując na nią treść musimy podawać cennik naszych usług? To pytanie, które ma oczywiste dwie odpowiedzi – tak albo nie.
Cennik na stronie internetowej nie jest konieczny
Usługi, które oferujesz są bardzo indywidualne i zależą od wielu czynników. Nie chcesz podawać z góry ceny za usługę i deklarować, za ile jesteś w stanie dowieźć temat. Rozumiem to.
W takim przypadku nie podawaj cennika, ale łatwy do wypełnienia formularz kontaktowy. Żaden klient nie lubi formularzy – nie zmuszaj go więc do wpisywania imienia, nazwiska, tematu wiadomości, daty urodzenia, koloru skarpetek…Adres e-mail i wiadomość w zupełności wystarczy.
Nie zdziw się jednak, gdy wiadomości nie będzie za wiele. Twój potencjalny usługobiorca , gdy tylko zobaczy formularz do wypełnienia pójdzie dalej, zostawi Twoją super stronę internetową z tyłu i poszuka innego zleceniobiorcy, który taki cennik na stronie internetowej już ma.
Jakie jest rozwiązanie na brak leadów z formularzy kontaktowych? Z naszego doświadczenia, doskonała strategia marki, rozpoznawalność w sieci i polecenia dotychczasowych klientów to klucz do powodzenia.
Jako wirtualni asystenci prowadziliśmy niedawno rozmowy nad marketingiem niewielkiego salonu kosmetologicznego, w którym nic nie grało jak powinno. Strona internetowa była do bani. Instagram i Facebook prowadzony był chaotycznie, bez planu i metodyki. Jednakże gabinet nie narzeka na brak klientów. Telefon urywa się od połączeń nowych i dotychczasowych klientów, którzy chcą się umówić na nowe zabiegi. Działa tu bardzo duża rozpoznawalność marki na lokalnym rynku oraz polecenia klientów. W tym przypadku jest to wystarczające, aby zapełnić skutecznie kalendarz zleceń. Piękna strona internetowa, merytoryczne kanały social media, zautomatyzowane systemy rezerwacji usług nie będą prawdopodobnie game changerem, który spektakularnie zwiększy ilość zapisów na zabiegi.
Cennik na stronie internetowej jest niezbędny
Na jednej z grup przedsiębiorców na Facebooku zadano to pytanie. Przeważające odpowiedzi skłaniały się ku temu, aby cennik usług był zawsze obecny na stronie internetowej. Nie można się z tym nie zgodzić.
Jeśli Twoją usługę trudno wycenić – podaj widełki, przedział „od..do” określonej kwoty. Dobrze opisany cennik usług wyeliminuje pytaczy, a zachęci osoby, które będą zdecydowane. Nie zdziw się, gdy ilość zapytań o usługę spadnie znacząco. Zadziała tu filtr, selekcja, która doskonale odsieje ziarno od plew.
Tymczasem pozyskane leady ze strony internetowej z przejrzystym cennikiem będą „tłuste” – i tego Ci jak najbardziej życzymy.